Με επιτυχία η τελετή παράδοσης – παραλαβής στην Π.Δ.Ε. Κρήτης

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κρήτης, η τελετή παράδοσης-παραλαβής του νέου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ο κ. Μανώλης Κατσωνάκης παίρνει τη θέση του κ. Γιώργου Τερζάκη, ο οποίος διετέλεσε διευθυντής για τέσσερα χρόνια.

Ο πρώην Διευθυντής ευχήθηκε καλή επιτυχία στον κ. Κατσωνάκη.

Ο νέος  Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης ανέφερε:

Με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων μου ως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης θα ήθελα να σας ευχηθώ υγεία και δημιουργικότητα αλλά και να μοιρασθώ κάποιες σκέψεις μου μαζί σας.

Αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή και αισθάνομαι την ευθύνη που συνεπάγεται η ανάληψη της θέσης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, τα τελευταία χρόνια, έχει επιδείξει αξιοσημείωτη εξωστρέφεια όσον αφορά τις δράσεις της και αποτελεί ένα ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας μας. Θεωρώ ότι αυτή η αλληλεπίδραση με το κοινωνικό γίγνεσθαι αποτελεί ένα πολύτιμο συστατικό το οποίο μπορεί να συμβάλλει στον αποδοτικότερο σχεδιασμό και διαμόρφωση της περιφερειακής εκπαιδευτικής πολιτικής και θα εργασθώ ώστε να εδραιωθεί ακόμα περισσότερο.

Η ευρύτητα του πνεύματος για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών θεμάτων, η ομαδικότητα, η μεθοδικότητα, η επίτευξη των στόχων που τίθενται κάθε φορά καθώς και η αποτίμηση και ανατροφοδότηση αποτελούν τα συστατικά εκείνα που θα οδηγήσουν την εκπαιδευτική κοινότητα της περιφέρειας μας σε ακόμα πιο δημιουργικές δράσεις και αποτελέσματα.

Όλοι μαζί, η εκπαιδευτική κοινότητα ως σύνολο αλλά και καθεμιά και καθένας μας ξεχωριστά, από όποια θέση και αν βρισκόμαστε να προσφέρουμε αυτά που μπορούμε – και μπορούμε πολλά! –για το σχολείο που ονειρευόμαστε: με ευτυχισμένα παιδιά, που θα ζουν χωρίς στερήσεις και θα μορφώνονται, ένα σχολείο δεμένο αρμονικά με την παιδικότητα και τις αναζητήσεις τους στον σύγχρονο κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα, ένα σχολείο με χαρούμενους εκπαιδευτικούς όταν πηγαίνουν και όταν φεύγουν από τη δουλειά τους.

Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι,

Ζούμε σε μια συναρπαστική εποχή με ιστορικά χαρακτηριστικά, μια εποχή που η διαρκής αλλαγή είναι το κατεξοχήν χαρακτηριστικό της. Το σχολείο, ως κατεξοχήν ζωντανό κύτταρο των κοινωνικών εξελίξεων δεν μπορεί να τις παρακολουθεί αμέτοχο, οφείλει να αλλάζει και να προσδοκά να κάνει όσα πρέπει για να δημιουργεί ευτυχισμένους και ελεύθερους ανθρώπους. Οφείλουμε να δώσουμε την απαραίτητη παιδαγωγική στήριξη στους μαθητές και στις μαθήτριες μας, στους αυριανούς πολίτες της ψηφιακής εποχής, για να αντιμετωπίσουν με επάρκεια τις ψηφιακές προκλήσεις που καλούνται να αναμετρηθούν – συχνά χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες.

Μέσα σε αυτό πλαίσιο, είμαι έτοιμος να συζητήσουμε ιδέες, προτάσεις, να συνεργασθεί η ΠΔΕ με φορείς της
εκπαίδευσης, τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τις επιστημονικές ενώσεις αλλά και με φορείς της Κρήτης για να
εκπονήσουμε δράσεις και προγράμματα παρεμβάσεων για τους μαθητές μας με διάφορα θέματα. Έχω πολλές
ιδέες και σκέψεις και περιμένω και τις δικές σας για συνδιαμορφώσουμε το πλαίσιο των παρεμβάσεων μας.

Η εκπαίδευση είναι για όλους και όλες που την υπηρετούμε κάτι περισσότερο από την εργασία μας: είναι η ζωή και
το μεράκι μας, είναι η καθημερινή κούραση όταν φεύγουμε από το σχολείο, είναι όλα όσα κάνουν τους/τις
αναπληρωτές/ αναπληρώτριες συναδέλφους μας να αφήνουν οικογένειες και αγαπημένα πρόσωπα για να την
υπηρετήσουν σε διαφορετικούς τόπους κάθε χρόνο, είναι όμως και η ικανοποίηση μας όταν βλέπουμε ευτυχισμένα
πρόσωπα παιδιών στα σχολεία μας. Και όλα αυτά, συχνά δίχως τα απαραίτητα στοιχεία για να εργαζόμαστε πιο
αποδοτικά. Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το ιστορικό στοίχημα κάθε κοινωνίας που θέλει να μαθαίνουν τα παιδιά
της, δηλαδή να απολαμβάνουν αυτό το καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό και να εξελίσσουν τα
πράγματα πιο πέρα από ότι μέχρι τώρα – και αυτό το έργο είναι στους ώμους μας.

Οι αλλαγές που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δημιουργούν ένα νέο θετικό
πλαίσιο εξέλιξης του δημόσιου σχολείου.

Εδώ και αρκετά χρόνια, βλέπουμε στα σχολεία μας μόνο συναδέλφους να συνταξιοδοτούνται και όσοι μείναμε
πίσω μεγαλώνουμε και προσπαθούμε να διαχειριζόμαστε πολλά νέα καθήκοντα και προβλήματα που γέννησε η
κρίση που βιώσαμε όλοι. Πρόσφατα το ΥΠΠΕΘ ανακοίνωσε νέους διορισμούς εκπαιδευτικών στο προσεχές μέλλον
και αυτό είναι ένα πολύ ευχάριστο νέο καθώς μετά από πολλά χρόνια θα διορισθούν συνάδελφοι και θα
εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό δυναμικό των σχολείων μας. Φυσικά χρειάζονται και άλλοι διορισμοί και θέλω να
σας διαβεβαιώσω ότι θα εργασθώ από την πλευρά μου, όσο μπορώ, για να έρθουν σύντομα!
Από την πλευρά μου θέλω να επισημάνω ότι ως Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης, θα δώσω προτεραιότητα και σε
ένα άλλο καινοτομικό σημείο που εισάγει ο ν.4547/2018: την δημιουργική ώσμωση μεταξύ πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα συνεργασθώ με το ΠΕΚΕΣ, το ΚΕΣΥ, τα ΚΕΑ αλλά και με τις ΔΠΕ και ΔΔΕ μέσα στο
νέο πλαίσιο αλληλοκατανόησης και συναντίληψης που επιτάσσει το νέο θεσμικό πλαίσιο για την εδραίωση και
ανάδυση μιας νέας συνεργατικής σχέσης μεταξύ των δυο βαθμίδων της εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών –
για να μην ξεχνάμε τον κεντρικό στόχο όλων μας.

Ειδικότερα, θα αξιοποιήσω τον επιτελικό ρόλο του Περιφερειακού Διευθυντή και θα εργασθώ ώστε να
ενδυναμωθεί η λειτουργική σχέση μεταξύ της ΠΔΕ και των υπόλοιπων δομών εκπαίδευσης, θα προσδώσει τον
απαραίτητο «βηματισμό» στις νέες δομές εκπαίδευσης ως συστατικού στοιχείου της εκπαιδευτικής κοινότητας και
θα αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που έχουν να επιτελέσουν.

Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι

Η τοποθέτηση μου στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης έγινε μετά από μια νέα,
πρωτόγνωρη, πολύμηνη διαδικασία όπου συναγωνισθήκαμε 9 εκλεκτοί και εκλεκτές και καθόλα άξιοι και άξιες
συνάδελφοι και από τις 2 βαθμίδες της εκπαίδευσης. Για μένα αυτή η διαδικασία αποτέλεσε το κίνητρο μου για να
εκτεθώ ως υποψήφιος. Τιμώ όλους και όλες τους/τις συναδέλφους που συμμετείχαν σε αυτή τη διαδικασία, εκτιμώ
την πολύχρονη πορεία τους στην εκπαίδευση και στη κοινωνία και θεωρώ τιμή μου που είμαστε συνυποψήφιοι σε
αυτή διαδικασία. Είμαι πάντα διαθέσιμος να συζητήσουμε και να συνδιαμορφώσουμε απόψεις και προτάσεις. Όλοι
μπορούμε να προσφέρουμε από κάθε θέση στην εκπαίδευση και κανείς, καμιά δεν περισσεύει!

Διαδέχομαι έναν εξαιρετικό συνάδελφο, τον κύριο Γεώργιο Τερζάκη, ο οποίος προσέδωσε κύρος και εξωστρέφεια
στη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης. Ο κύριος Τερζάκης τίμησε τη θέση του Δ/ντή της ΠΔΕ,
εργάσθηκε με εξαιρετικό τρόπο, συντόνισε και έδωσε θετική αύρα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης με τις
πρωτοβουλίες που ανέλαβε. Αποχωρώντας από τη θέση του Δ/ντή ΠΔΕ Κρήτης αφήνει ένα πολύ θετικό αποτύπωμα
στην εκπαιδευτική κοινότητα και στη κοινωνία της Κρήτης. Ο τρόπος διοίκησης του και τα αποτελέσματα που είχε

έχουν ανεβάσει ψηλά τον πήχη και θα αποτελέσουν πολύτιμο οδηγό μου. Θέλω να του ευχηθώ καλή συνέχεια στη
καριέρα του!

Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι

Η 25χρονη εκπαιδευτική εμπειρία μου έως τώρα έχει συνοδευτεί από την πολύχρονη υπηρεσία μου στο
Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου τα 20 από τα 25 χρόνια που είμαι εκπαιδευτικός υπηρετώ σε αυτό το σχολείο.
Είναι ένα δημόσιο σχολείο που έχει ως αρχές την ομαδικότητα, την εξωστρέφεια, τη δημιουργία, την προσήλωση
στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και του προσωπικού του και τη καινοτομία. Όλα αυτά, είτε
τα έχω υλοποιήσει ως εκπαιδευτικός, είτε τα έχω υποστηρίξει ως Διευθυντής γιατί αφορούν εκπαιδευτικές αρχές οι
οποίες είναι συναρμοσμένες με την αντίληψη μου για την εκπαίδευση και συνοψίζονται στις λέξεις
Όραμα, ομαδικότητα, υπευθυνότητα, μεθοδικότητα, αποτελεσματικότητα.

Ξεκινάμε «με λογισμό και μ ́όνειρο», επιζητώ και προσδοκώ τη βοήθεια όλων για να μπορούμε να αντικρίζουμε τα
μάτια των παιδιών ήσυχοι ότι προχωρήσαμε έτσι ώστε να κάνουμε «τα όνειρα να πάρουνε εκδίκηση».
Τα καλύτερα να είναι πάντα μπροστά μας!

Σε αποχαιρετιστήρια επιστολή του, ο κ. Τερζάκης αναφέρει:

Με την ολοκλήρωση μιας 4ετούς θητείας στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, από τον Απρίλη του 2015, κλείνει ένας ιδιαίτερα σημαντικός και παραγωγικός κύκλος της ζωής μου.

Είναι δύσκολο να αποτιμήσω μέσα σε λίγες γραμμές μια πορεία τεσσάρων ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας κλήθηκα να αντιμετωπίσω δύσκολες καταστάσεις και να πάρω αποφάσεις έχοντας, σε κάθε περίπτωση, ως στόχο το καλό και μόνο των παιδιών. Γιατί ήταν και είναι αυτός ο γνώμονας που από την αρχή της εκπαιδευτικής μου σταδιοδρομίας έχει καθορίσει τη στάση μου απέναντι σε κάθε εκπαιδευτικό ζήτημα.

Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό ότι σε επίπεδο κυβερνητικής πολιτικής, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και τις επακόλουθες αντιξοότητες, δεν έγιναν τουλάχιστον πολιτικές και ιδεολογικές εκπτώσεις. Με σκληρή, συστηματική, μεθοδική και ομαδική δουλειά αντιμετωπίσαμε τα τρέχοντα ζητήματα και υποστηρίξαμε πρωτοβουλίες που ανέδειξαν τον εκπαιδευτικό και τη δουλειά του στο σχολείο. Υπερασπιζόμενοι το Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο πήραμε θεσμικές πρωτοβουλίες που αντιμετώπισαν χρόνια αιτήματα των συναδέλφων, αποκατέστησαν αδικίες και έλυσαν προβλήματα στα σχολεία: η θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στα νηπιαγωγεία, το Νέο Ολοήμερο με τις ειδικότητες σε όλα τα σχολεία, τα μαθήματα κολύμβησης, ο θεσμός «τσάντα στο σπίτι», τα σχολικά γεύματα που αφορούν την Α/θμια, οι αλλαγές στο Γυμνάσιο με τις λιγότερες εξετάσεις και τη θεματική εβδομάδα, το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑΛ με το πρόγραμμα ΜΝΑΕ, αλλά και οι αλλαγές στο Λύκειο με το νέο πλαίσιο εισαγωγής στα ΑΕΙ για τη Β/θμια. Η στήριξη και στελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής από την πρώτη μέρα του σχολικού έτους, με έγκαιρες προσλήψεις και τους επικείμενους διορισμούς, αποτελούν την ειδοποιό διαφορά, την εναλλακτική λογική και τη φιλοσοφία με την οποία η παρούσα κυβέρνηση αντιμετωπίζει την εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, η επαναφορά των εκπαιδευτικών που ήταν σε διαθεσιμότητα και η κατάργηση του τιμωρητικού χαρακτήρα Π.Δ.152 για την αξιολόγηση, η αποκατάσταση του κύρους του εκπαιδευτικού και του έργου του, επανέφεραν την ηρεμία και ασφάλεια στα σχολεία, προϋποθέσεις απαραίτητες για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ειδικότερα, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, υιοθετώντας την εξωστρέφεια, ενισχύσαμε δραστηριότητες που προϋπήρχαν, αναπτύξαμε νέες δράσεις και συνεργασίες, υποστηρίξαμε πρωτοβουλίες συναδέλφων σε όλο το νησί, που ανέδειξαν τη δουλειά και τον πολυσύνθετο καθημερινό μας ρόλο ως εκπαιδευτικών, ένα πλέγμα δηλαδή ενεργειών, που έχοντας ως στρατηγικό στόχο το καλό των παιδιών μας, αγκαλιάστηκαν συνολικά, όχι μόνο από τους συναδέλφους, αλλά και από την κοινωνία.

Αναμφίβολα, νιώθω ικανοποιημένος γιατί η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύχθηκε μεταξύ μας, τόσο με το ανθρώπινο δυναμικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης (στελέχη, εργαζόμενους διοικητικούς, εκπαιδευτικούς), όσο και με τα στελέχη του Υπουργείου, μας έδωσε τη δυνατότητα να επιλύουμε  αποτελεσματικά και με σχετική ταχύτητα προβλήματα, καθώς και να παρεμβαίνουμε με καινοτόμες προτάσεις στις νέες θεσμικές, και όχι μόνο, πρωτοβουλίες.

Ως εκ τούτου, από τη θέση αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, αλλά και όλα τα στελέχη του Υπουργείου  Παιδείας με τα οποία συνεργάστηκα τα τέσσερα αυτά χρόνια, όλους τους θεσμικούς φορείς (Περιφέρεια, Δήμους, ΑΕΙ,ΤΕΙ, Ερευνητικά κέντρα,7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης), τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που μαζί μοχθήσαμε και λύσαμε προβλήματα. Τους Σχολικούς Συμβούλους, νυν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τους προϊσταμένους όλων των υποστηρικτικών δομών, που πρόθυμα πρωτοστάτησαν με πολλές ιδέες. Τα μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων με τα οποία περάσαμε αρκετές ώρες μαζί ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο, συνεργαζόμενοι πάντα με καλή διάθεση, κοινούς στόχους και ομοφωνία στη συντριπτική πλειονότητα των αποφάσεων. Τα μέλη των Οργανωτικών και Εκτελεστικών Επιτροπών, καθώς και των Εθελοντών μας, που επωμίστηκαν την υλοποίηση των δράσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης (1ο και 2ο Επιστημονικό Συνέδριο, Περιφερειακή Μαθητιάδα, Παγκόσμιο Μαθητικό Πρωτάθλημα Καλαθοσφαίρισης, και πλήθος άλλων). Τους Διοικητικούς υπαλλήλους και εκπαιδευτικούς, αποσπασμένους ή με διάθεση, των Διευθύνσεων και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για την υποστήριξή τους και την προθυμία με την οποία έδρασαν σε ό,τι κι αν έπρεπε να διεκπεραιωθεί.

Οφείλω να επισημάνω ότι ζωτικής σημασίας αποδείχτηκε για μένα η συχνή επικοινωνία με τα συνδικάτα όλης της Κρήτης και η κατά γενική ομολογία πολιτισμένη πολιτική αντιπαράθεση που κατά καιρούς είχαμε.

Θα ήθελα να ολοκληρώσω τις ευχαριστίες, αναφερόμενος στο ζωντανό κύτταρο της εκπαίδευσης που είναι το Σχολείο. Στους γονείς και τους συλλόγους τους, που παρίστανται με διάθεση συνεργασίας, τους εκπαιδευτικούς που καταθέτουν την ψυχή τους καθημερινά, τους διευθυντές και υποδιευθυντές που συντονίζουν το δύσκολο αυτό εγχείρημα και βέβαια στους μαθητές μας, το μέλλον του κόσμου, που μας γεμίζουν ελπίδα για το αύριο και μας κάνουν υπερήφανους σε κάθε ευκαιρία.

Μαζί κάναμε πολλά. Μένει να γίνουν περισσότερα.

Κλείνοντας αφού δώσω τις καλύτερες ευχές μου στον νέο Π.Δ.Ε. Κρήτης για καλή δύναμη και καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα, θέλω να σας ευχαριστήσω όλους από τα βάθη της καρδιάς μου, γιατί σταθήκατε δίπλα μου, αλλά κι απέναντί μου, γιατί συμφωνήσαμε αλλά και διαφωνήσαμε δημιουργικά, γιατί με ωθήσατε να γίνομαι κάθε μέρα καλύτερος δάσκαλος, πολίτης, άνθρωπος. Γιατί αποτελέσατε όλοι εσείς, για τέσσερα ολόκληρα χρόνια, τους συνοδοιπόρους μου σ’ αυτό το επίπονο μα και ωραίο ταξίδι προς τη δική μου Ιθάκη.

Φωτογραφίες: Image Services

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί